Dane ze stacji meteorologicznej w Zielonej

meteo

Dane o jakości powietrza w powiecie żuromińskim

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Sylwia Lewandowska
Pl. Józefa Piłsudskiego 4 ,09-300 Żuromin
tel/fax: 23 657-47-00/23 657-35-35,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dni i godziny przyjęć interesantów
  • poniedziałek, w godz. 12.00 - 15.30
  • czwartek, w godz. 08.00 - 12.00

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żurominie udziela porad i informacji:

  • wyłącznie konsumentom, czyli osobom fizycznym, które działając w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą lub zawodową zawarły umowę z przedsiębiorcą  (art. 22 [1] kodeksu cywilnego)
  • wyłącznie mieszkańcom powiatu żuromińskiego; dane teleadresowe powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów w kraju można znaleźć na stronie www.uokik.gov.pl
Mieszkańcy powiatu żuromińskiego mogą bezpłatnie zasięgnąć porady i informacji w sprawach konsumenckich osobiście i telefonicznie.
  • by uzyskać pomoc OSOBIŚCIE:

przyjdź do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Żurominie przy Placu Józefa Piłsudskiego 4, 09-300 Żuromin w godzinach pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
w poniedziałki od godz. 12.00 do godz. 15.30 oraz w czwartki: od godz. 08.00 do godz. 12.00.

W sprawach wymagających pogłębionej analizy porady udzielane są po wcześniejszym ustaleniu terminu.

W celu umówienia spotkania prosimy o kontakt pod numerem (23) 65 74 700 W. 27 (poniedziałek od godz. 12.00 do godz. 15.30 lub czwartek: od godz. 08.00 do godz. 12.00) lub pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W przypadku kontaktu poprzez e-mail konsument każdorazowo zobowiązany jest podać swoje dane: imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz informację o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną RODO zamieszczoną na stronie: https://zuromin-powiat.pl/prawa-konsumenta

Ważne: Wiadomości e-mail nie zawierające powyższych informacji pozostaną bez odpowiedzi.

Zgłaszając się po poradę przynieś ze sobą wszystkie dokumenty istotne dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).

  • by uzyskać pomoc TELEFONICZNIE:

zadzwoń pod numer (23) 65 74 700 w. 27 w poniedziałek od godz. 12.00 do godz. 15.30 lub czwartek: od godz. 08.00 do godz. 12.00.


Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie udziela porad prawnych w sprawach konsumenckich za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Osoby zainteresowane uzyskaniem drogą elektroniczną porady prawnej w sprawie konsumenckiej, mogą skorzystać z pomocy Konsumenckiego Centrum E-porad wysyłając zapytanie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane osobowe ujawnione przy udzielaniu porad i informacji są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności w celu zapewnienia przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta. Szczegółowa informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się poniżej.

pdfklauzula_informacyjna_rodo_prk.pdf136.42 KB

algorytm

Aktualności powiatowego rzecznika konsumentów

Czy mogę bez konsekwencji zwrócić zakupiony na raty towar z prezentacji?

Opublikowano .

Zakupy towarów podczas prezentacji organizowanych poza lokalem firmy to umowy zawarte poza lokalem przedsiębiorstwa. Konsument może odstąpić od takiej umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny. Podstawa prawna ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta. W przypadku dodatkowych pytań lub potrzeby udzielenia pomocy w sprawie proszę o kontakt z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Żurominie Sylwią Lewandowską, Starostwo Powiatowe, Plac Józefa Piłsudskiego 4, tel. 23 6574700 w. 27 lub pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 dostępną w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 18.00

Sylwia Lewandowska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żurominie

Infolinia Konsumencka 801 440 220

Opublikowano .

Szanowni Państwo,

miło nam poinformować, że 1 czerwca została uruchomiona Infolinia Konsumencka pod nowym numerem 801 440 220.

Konsumenci mogą uzyskać bezpłatne porady prawne w dni powszednie w godz. 8.00-18.00. Dzwoniący ponoszą koszt połączenia zgodny z taryfą swojego operatora.

Prawnicy udzielają pomocy w prostych sprawach konsumenckich, gdy nie jest wymagana analiza dokumentów. Ponadto, informują o przepisach konsumenckich oraz o instytucjach świadczących specjalistyczne porady np. w zakresie usług telekomunikacyjnych, energetycznych czy finansowych.

Za obsługę infolinii odpowiadają Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundacja Konsumentów. Projekt realizowany jest ze środków UOKiK.

Z poważaniem

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Pozew grupowy przeciwko TU GENERALI

Opublikowano .

W dniu 30 czerwca 2015 r. Sąd Okręgowy w Warszawie zamieścił w Gazecie Wyborczej ogłoszenie o wszczęciu postępowania grupowego o zapłatę przeciwko Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Reprezentantem grupy i powodem w tym postępowaniu jest pan Michał Wałachowski – Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Powiecie Pruszkowskim, który udzielił pełnomocnictwa do prowadzenia tej sprawy radcom prawnym z kancelarii Lengiewicz Wrońska Berezowska i Wspólnicy. Postępowanie dotyczy zwrotu tak zwanych opłat likwidacyjnych (opłat za wykup) pobranych przez Generali od konsumentów w związku z rozwiązaniem umów ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.

Ostateczny termin na przystąpienie do postępowania zbiorowego przeciwko GENERALI upływa w dniu 30 lipca 2015 r.

Więcej informacji na temat pozwu mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej kancelarii: www.pz.lwb.com.pl lub www.lwb.com.pl.

Magdalena Wrońska LWB | Wspólnik / Partner
LWB LENGIEWICZ WROŃSKA BEREZOWSKA I WSPÓLNICY
Kancelaria Prawnicza s.c.
ul. Krakowskie Przedmieście 4/6, 00-333 Warszawa

2015 06_30_ogloszenie

Dyżur ekspertów oraz debata UOKiK

Opublikowano .

5 lutego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów organizuje debatę "Ustawa deweloperska w praktyce - perspektywa uczestników rynku".

W trakcie debaty zorganizowany zostanie również dyżur ekspertów ds. konsumenckich, którzy udzielać będą porad w zakresie usług deweloperskich. Odbędzie się on 5 lutego w godz. 10.00-13.00 w sali B Centrum Konferencyjnego Urzędu.

Konsultacji udzielać będą:
- pani Monika Bielicka z Federacji Konsumentów;
- pani Anna Maria Jackowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w w Otwocku
- pan Marcin Karczewski, Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie
- pani Iwona Truszkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie

pdfPlakat.pdf66.61 KB

Jak być świadomym użytkownikiem Internetu?

Opublikowano .

Powszechność Internetu oraz korzystanie z jego usług jest coraz bardziej związane z naszym życiem.  Jednocześnie rola Internetu w prowadzeniu działalności gospodarczej wzrasta. Małe i średnie przedsiębiorstwa, które aktywnie wykorzystują narzędzia internetowe są w stanie szybciej zwiększyć przychody i zatrudnienie oraz uzyskać większy zasięg działania i poziom eksportu.

Handel elektroniczny jest branżą, której funkcjonowanie jest uregulowane w wielu aktach prawnych. Nie mamy w tym przypadku do czynienia z jedną ustawą, która regulowałaby całe spektrum zagadnień związanych z e-commerce. Rozproszenie przepisów w różnych regulacjach rodzi szereg problemów, w szczególności wśród przedsiębiorców. Pomocne w tym zakresie są inicjatywy, które stanowią płaszczyznę dla zagregowania powyższych zagadnień. Jedną z nich jest właśnie Punkt Kontaktowy dla Usługodawców i Usługobiorców funkcjonujący przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. E-PUNKTto miejsce, w którym dostępne są informacje związane z działalnością prowadzoną w Internecie. Serwis pozwala przedsiębiorcom i konsumentom lepiej zrozumieć m.in. kwestie prawne związane z zakupami przez Internet.

Do głównych zadań e-PUNKTU należą: szerzenie wiedzy na temat prawa obrotu elektronicznego w celu ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych przez przedsiębiorców oraz pomoc w bezpiecznym i swobodnym korzystaniu z ofert tych przedsiębiorców przez ich klientów. Zadania te e-PUNKT realizuje poprzez podejmowanie takich działań, jak e-seminaria, publikacja materiałów edukacyjnych na temat prawa Internetu, prowadzenie strony internetowej e-PUNKTU pod adresem e-punkt.gov.pl, na której udostępniane są informacje z zakresu prawa obrotu elektronicznego.

W roku 2013 w ramach działalności e-PUNKTU opracowana została seria artykułów edukacyjnych, m.in. o tematyce nadchodzących zmian w sprzedaży przez Internet pt. „Dyrektywa konsumencka – konsekwencje dla e-przedsiębiorców” (cz. 1 i cz. 2).

Na stronie znajdują się ponadto publikacje elektroniczne (e-booki), infografiki edukacyjne oraz nagrania z pięciu wykładów eksperckich, zorganizowanych w 2013 r.

Zapraszamy do odwiedzania strony e-punkt.gov.pl

e punkt big

UOKiK - kampania e-zakupy

Opublikowano .

E-zakupy 

25 listopada 2013 roku Urząd rozpoczął kampanię e-zakupy. Za pomocą portalu www.ezakupy.uokik.gov.pl chcemy przybliżyć uczestnikom handlu internetowego prawa i obowiązki związane z zakupami w sieci.

Strona internetowa www.ezakupy.uokik.gov.pl stanowi odpowiedź na pojawiające się coraz częściej problemy z zawieraniem tego rodzaju transakcji. Znajduje się na niej obszerny zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi, wzory przydatnych pism, najważniejsze akty prawne oraz przykłady klauzul niedozwolonych. Ponadto konsumenci mogą skorzystać z wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy prawnej konsumentom oraz zapoznać się z publikowanymi przez Urząd raportami i publikacjami poświęconymi tej tematyce.

pdfinfo_ezakupy_pl.pdf100.76 KB

Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora? [video]

Opublikowano .

Grudzień i styczeń na rynku telekomunikacyjnym to tradycyjnie czas świątecznych promocji i nowych ofert. Jest to także okres kiedy często przenosimy numer telefoniczny do nowego operatora. Krok po kroku przedstawiamy jak przenieść numer do nowego operatora.

Prawo telekomunikacyjne umożliwia Abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu.

Z roku na rok z możliwości przeniesienia numeru do sieci innego operatora korzysta coraz więcej osób.

W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów (dane z raportu UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku s. 33)

Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy  numer?

Targi Wiedzy Konsumenckiej

Opublikowano .

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Praw Konsumenta serdecznie zaprasza na Targi Wiedzy Konsumenckiej. Odbędą się one w najbliższą sobotę 16 marca od godz. 12 w CH Wola Park w Warszawie. Jest to wydarzenie kierowane przede wszystkim do konsumentów, którzy podczas Targów będą mieli okazję porozmawiać z przedstawicielami instytucji i organizacji zajmujących się ochroną ich praw i interesów.

Jednocześnie wydajemy praktyczny mini-przewodnik dla konsumentów, który warto mieć zawsze po ręką, aby wiedzieć, dokąd udać się po pomoc w razie ewentualnych problemów. Mini-przewodnik jest dostępny do pobrania z naszej strony: pomoc.konsumenci.org

Targi Wiedzy Konsumenckiej_2013_informacja prasowa.pdf Targi Wiedzy Konsumenckiej_2013_informacja prasowa.pdf (112.52 KB) 

Zaproszenie na Targi Wiedzy Konsumenckiej.pdf Zaproszenie na Targi Wiedzy Konsumenckiej.pdf (798.18 KB)