Dane ze stacji meteorologicznej w Zielonej

meteo

Inwestycje Powiatu Żuromińskiego

Ulotka1

Ulotka2

Usprawnienie funkcjonowania Wydziału Komunikacji i Transportu

14 czerwca 2021 r. w Wydziale Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa zaczął funkcjonować system wspomagający zarządzanie obsługą klienta na rejestracji pojazdów, zwany w skrócie „systemem kolejkowym”.

System ten obsługuje dwie kolejki tematyczne, a mianowicie „Rejestrację pojazdów” i „Inne sprawy dotyczące pojazdów”. Obowiązują dzienne limity na bilety z numerkami do każdej z kolejek dostosowywane do liczby aktywnych w danym czasie stanowisk obsługi. Bilety można pobierać już od godz. 7:30.

Aby załatwić sprawy związane z rejestracją pojazdu nie ma potrzeby rezerwowania kolejki do biletomatu przed godz. 7.30.

Jednocześnie informujemy, że system kolejkowy, skrócił czas oczekiwania na załatwienie sprawy w tutejszym Wydziale.

20210914 125138

Dodatkowo od października bieżącego roku funkcjonuje w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Żurominie, system powiadamiania klientów o gotowym do odbioru dowodzie rejestracyjnym lub prawie jazdy. Każdy klient podając swój numer telefonu komórkowego otrzyma SMS, że jego dowód rejestracyjny lub prawo jazdy jest gotowe do odbioru.

Zadania Powiatu Żuromińskiego z zakresu organizacji pozarządowych wykonuje Wydział Zdrowia i Edukacji Starostwa Powiatowego w Żurominie. 

Wydział Zdrowia i Edukacji

Pl. Józefa Piłsudskiego 4 ,09-300 Żuromin
tel/fax: 23 657-47-00/23 657-35-35,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor Wydziału - Joanna Jucewicz-Morawska

Jak zarejestrować organizację

STOWARZYSZENIA ZWYKŁE, KLUBY SPORTOWE, STOWARZYSZENIA ZAREJESTROWANE W KRS

Starosta Żuromiński zgodnie z art. 8 ust. 5 pkt. 2) ustawy Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2017 r., poz. 210) jest organem nadzoru nad stowarzyszeniami oraz stowarzyszeniami zwykłymi mającymi siedzibę na terenie powiatu żuromińskiego.

STOWARZYSZENIE ZWYKŁE

Stowarzyszenie może działać jako stowarzyszenie zwykłe (art. 40-43 ustawy Prawo o stowarzyszeniach). Mogą je utworzyć co najmniej 3 osoby. Uchwalają one nazwę, cel, określają regulamin działalności (pełni taką rolę jak statut w stowarzyszeniu zarejestrowanym), siedzibę i wybierają swojego przedstawiciela, który będzie reprezentował stowarzyszenie lub zarząd.

Następnie zgłaszają (pisemnie) utworzenie stowarzyszenia do organu nadzorującego (Starosty Żuromińskiego).

Wymagane dokumenty w przypadku zgłoszenia o utworzeniu stowarzyszenia zwykłego to:

Wniosek o wpis stowarzyszenia zwykłego do ewidencji stowarzyszeń zwykłych, złożony przez przedstawiciela  reprezentującego stowarzyszenie lub zarząd (wg. wzoru zamieszczonego w załączniku) wraz z podaniem imienia i nazwiska przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie, adresu zamieszkania i numeru PESEL lub odpowiednio Zarządu, a także adresu siedziby stowarzyszenia.

  • wniosek podpisuje przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie lub wszyscy członkowie zarządu (jeśli zarząd został powołany)

Do wniosku dołącza się protokół z zebrania założycielskiego wraz z uchwałami:

  • o założeniu stowarzyszenia
  • o przyjęciu regulaminu działalności stowarzyszenia
  • o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie / zarządu / komisji rewizyjnej (jeśli takie organy są przewidziane w regulaminie działalności)
  • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego zawierającą ich:
    • imiona i nazwiska,
    • daty i miejsca urodzenia
    • adresy zamieszkania
    • własnoręczne podpisy założycieli

Regulamin działalności stowarzyszenia określa w szczególności:

  • nazwę stowarzyszenia zwykłego,
  • cel lub cele,
  • teren i środki działania,
  • siedzibę
  • przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd*,
  • zasady dokonywania zmian regulaminu działalności
  • sposób nabycia i utraty członkostwa
  • sposób rozwiązania stowarzyszenia
  • w przypadku powołania zarządu
    • tryb jego wyboru oraz uzupełnienia składu,
    • kompetencje,
    • warunki ważności jego uchwał
    • sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań
  • w przypadku powołania organu kontroli wewnętrznej (komisji rewizyjnej)
    • tryb jego wyboru,
    • uzupełniania składu
    • kompetencje

Regulamin stowarzyszenia zwykłego podpisują wszyscy założyciele.

*w Regulaminie działalności stowarzyszenia nie podaje się danych personalnych przedstawiciela stowarzyszenia lub zarządu. Ta informacja zawarta jest w uchwale o wyborze przedstawiciela lub zarządu.

Wzory dokumentów:

docxWZÓR wniosku o wpis stowarzyszenia zwykłego do ewidencji stowarzyszeń zwykłych23.25 KB

KLUB SPORTOWY DZIAŁAJĄCY W FORMIE STOWARZYSZENIA

Klub sportowy jest "podstawową jednostką organizacyjną realizującą cele i zadania kultury fizycznej".
Kluby sportowe, działające jako stowarzyszenia, rejestrują się :

  • u starosty właściwego ze względu na siedzibę tych klubów (jeśli nie prowadzą działalności gospodarczej
  • lub w Krajowym Rejestrze Sądowym (jeśli prowadzą działalność gospodarczą)

Szczególnym rodzajem klubu sportowego jest uczniowski klub sportowy. Jego członkami mogą być uczniowie, rodzice i nauczyciele. Uczniowski klub sportowy działa na zasadach przewidzianych w ustawie prawo o stowarzyszeniach, ale nie dotyczą go przepisy o rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Uzyskuje on osobowość prawną w momencie wpisania do ewidencji starosty właściwego ze względu na siedzibę klubu.

Rejestracja u starosty

Wymagane dokumenty to:

  • wniosek komitetu założycielskiego o wpisanie do ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej, zawierający datę sporządzenia wniosku, nazwę organu, do którego kierowany jest wniosek, adres siedziby stowarzyszenia, numer telefonu kontaktowego do komitetu założycielskiego, podpisy członków komitetu założycielskiego;
  • protokół z zebrania założycielskiego podpisany przez przewodniczącego zebrania i protokolanta wraz z załącznikami: uchwałą o powołaniu organizacji, uchwałą o zatwierdzeniu statutu, uchwałą o powołaniu 3-osobowego komitetu założycielskiego wraz z umocowaniem do wszelkich czynności związanych z wpisem do ewidencji;
  • lista założycieli (minimum 15 osób) zawierająca: imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, adres zamieszkania, własnoręczny podpis (czasami wymagany jest też numer PESEL);
  • lista obecności na zebraniu założycielskim (założyciele i osoby biorące udział w zebraniu);
  • statut (3 egzemplarze).

Zawiadomienia o utworzeniu klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia - wolne od opłat skarbowych.

Miejsce złożenia dokumentów: Starostwo Powiatowe w Żurominie, Pl. Piłsudskiego 4.

Na odpowiedź Starosta ma 30 dni od złożenia wniosku.

Po otrzymaniu zaświadczenia o wpisie do rejestru starosty, należy w ciągu 30 dni zwołać zebranie i wybrać władze organizacji zgodnie ze statutem, a następnie w ciągu 14 dni przesłać na adres starostwa protokół z zebrania z odpowiednimi uchwałami o wyborze władz.

REJESTRACJA STOWARZYSZEŃ ZAREJESTROWANYCH W KRS

Stowarzyszenia podlegają obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Dokumenty niezbędne do zarejestrowania stowarzyszenia składa się w sądzie rejestrowym właściwym ze względu na siedzibę stowarzyszenia. W przypadku stowarzyszeń znajdujących się na terenie powiatu żuromińskiego jest to Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie Sąd Gospodarczy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego ul. Czerniakowska 100, 00-454 Warszawa.

Stowarzyszenie zarejestrowane musi powołać co najmniej 7 osób, które uchwalają statut stowarzyszenia i wybierają komitet założycielski albo władze stowarzyszenia.

Statut stowarzyszenia określa w szczególności:

  1. nazwę stowarzyszenia, odróżniającą je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji,
  2. teren działania i siedzibę stowarzyszenia,
  3. cele i sposoby ich realizacji,
  4. sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki członków,
  5. władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje,
  6. możliwość otrzymywania przez członków zarządu wynagrodzenia za czynnosci wykonywane w związku z pełnioną funkcją,
  7. sposób reprezentowania stowarzyszenia, w szczególności sposób zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności uchwał władz stowarzyszenia,
  8. sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich,
  9. zasady dokonywania zmian statutu,
  10. sposób rozwiązania się stowarzyszenia.

Zarząd stowarzyszenia składa wniosek o wpis stowarzyszenia do Krajowego Rejestru Sądowego (na specjalnym formularzu KRS-W20), wraz z:

  • dokumentami:
    • statut stowarzyszenia
    • listą członków założycieli z danymi: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, oraz własnoręczny podpis
    • protokół z wyboru władz stowarzyszenia oraz adresem siedziby stowarzyszenia

Wniosek rejestracyjny podpisują wszyscy członkowie zarządu..

Sąd rejestrowy zawiadamia starostę jako organ nadzorujący o wpisie stowarzyszenia do Krajowego Rejestru Sądowego dołączając odpis postanowienia o wpisie, statut stowarzyszenia, listę założycieli i podjęte uchwały.

Stowarzyszenie uzyskuje osobowość prawną i może rozpocząć działalność po wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego.

Postępowanie w sprawach o wpis lub zmianę wpisu stowarzyszenia do Krajowego Rejestru Sądowego jest wolne z opłat sądowych.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2017 r., poz. 210).

Stan prawny przygotowanej informacji: 3 lipca 2018 r.

e-max.it: your social media marketing partner