20 LAT POWIATU pozioma
Business Infographic

AKTUALNOŚCI

Zawody Spławikowe o Puchar Czystej Wkry

Opublikowano .

5 maja 2019 roku nad rzeką Wkrą w Poniatowie odbyły się „Zawody Spławikowe o Puchar Czystej Wkry” pod Honorowym Patronatem Starosty Żuromińskiego.  O godzinie 7 zawodnicy zebrali się na łowisku. Po sprawdzeniu listy zawodników, którzy zgłosili się na zawody wędkarskie odbyło się losowanie stanowisk. Następnie zawodnicy udali się na stanowiska połowu. Tam odbyło się sprawdzanie zanęt, a następnie nęcenie i o godzinie 9:30 przystąpiono do połowu. Połów zakończono o godzinie 13:00 by następnie rozpocząć ważenie złowionych ryb. O godzinie 14-tej zaplanowano obiad. Po posiłku o godzinie  15 ogłoszono wyniki zawodów i wręczono zwycięzcom nagrody w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej. Nagrody ufundowane przez Powiat Żuromiński wręczał Przewodniczący Rady Powiatu Mirosław Różański. Zawody zakończyły się o godzinie 16-tej.

W zawodach udział wzięło łącznie 7 drużyn z kół PZW z terenu powiatu oraz spoza terenu powiatu żuromińskiego, złożonych łącznie z 21 zawodników. Największą rybę  złowił Filip Falkiewicz z Koła PZW w Żuromin II. Najmłodszym zawodnikiem został Miłosz Bochenek reprezentujący Koło PZW Żuromin II.

Klasyfikacja indywidualna:

  1. Mateusz Lipski – koło PZW Żuromin
  2. Tomasz Żegliński – koło PZW Nidzica
  3. Cezary Wyrzykowski – Koło PZW Radzanów

Klasyfikacja drużynowa:

  1. Koło PZW Żuromin II
  2. Koło PZW Lubowidz
  3. Koło PZW Radzanów

Zadanie dofinansowane z budżetu Powiatu Żuromińskiego

IMG00000IMG00001IMG00003IMG00004IMG00005IMG00006IMG00008IMG00009IMG00010IMG00011IMG00012IMG00013IMG00015IMG00019IMG00022IMG00023IMG00024IMG00027IMG00028IMG00029IMG00030IMG00031IMG00032IMG00039IMG00042IMG00043IMG00045IMG00046IMG00049IMG00050IMG00052IMG00053IMG00055IMG00056IMG00058IMG00060IMG00061IMG00064IMG00067IMG00068IMG00071IMG00074IMG00083

Ministerstwo Cyfryzacji

Opublikowano .

Cyfrowa majówka – konkurs na inicjatywy dla lokalnych społeczności

Trzydniowa majówka? Dla nas to za mało. W tym roku organizujemy majówkę, która potrwa osiem dni! Chcesz grilla? Niech będzie grill. Chcesz leżaki? Niech będą leżaki. A może kino pod chmurką? Pewnie! Ważne żebyście pamiętali też o… cyfryzacji!

Sprawa jest bardzo prosta. W „Cyfrowej majówce” chodzi o to, aby możliwie najwięcej osób dowiedziało się (a może i nawet nauczyło) co nam dają cyfrowe technologie i dlaczego warto z nich korzystać. Zaproście seniorów i pokażcie im jak korzystać z poczty e-mail. Skrzyknijcie miejscowe dzieciaki i rozpocznijcie przygodę z programowaniem. Poopowiadajcie sąsiadom jak nie dać się oszukać w Internecie i na co tam uważać. A wszystko w niezobowiązującej, majówkowej atmosferze. Po co to wszystko? Bo warto dać innym coś od siebie i pomóc im lepiej zrozumieć Internet!

No dobrze, a dla organizatorów najciekawszych inicjatyw mamy też nagrody!

Koncepcja konkursu

Zależy nam, aby „Cyfrowa majówka” przede wszystkim była dobrą zabawą i fajnym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Chcemy docenić najciekawsze inicjatywy. To na ich organizatorów czekają nagrody.

Do naszego konkursu mogą się zgłosić wszyscy: całe szkoły, czy gminy, ale i pojedyncze, prywatne osoby. Czekamy na inicjatywy Kół Gospodyń Wiejskich, Klubów Seniora, przedszkoli, bibliotek, organizacji pożytku publicznego, domów kultury, strażaków. Jeśli prowadzisz małą lokalną firmę i chcesz się zaangażować, zapraszamy! Sołtysi i wójtowie również są mile widziani. Nie będziemy dłużej wymieniać – wszyscy czujcie się zaproszeni.

Co powinniście zrobić?

Krok 1: od 11 do 19 maja 2019 r. zorganizujcie piknik, pogadankę, warsztaty, turniej gier, koncert, przedstawienie, potańcówkę albo inne ciekawe majówkowe wydarzenie! Ważne, żebyście w trakcie spotkania – niezależnie od tego jaki będzie miało charakter – porozmawiali też o nowoczesnych technologiach, jak z nich korzystać i dlaczego warto? Zaproście znajomych, sąsiadów, uczniów i kogo tylko chcecie.

Krok 2: Zarejestrujcie swój pomysł (najpóźniej do 19 maja) – na stronie www.koduj.gov.pl w zakładce Cyfrowa Majówka czeka elektroniczny formularz: http://koduj.gov.pl/zglos-inicjatywe/. Zróbcie to jak najszybciej. Na część wydarzeń chętnie się wybierzemy. Działajcie!

Krok 3: Do 26 maja 2019 r. prześlijcie nam sprawozdanie ze zorganizowanej akcji. Pamiętajcie o zdjęciach, filmach, o wszystkim tym co – Waszym zdaniem – może nas przekonać, że to właśnie Wy powinniście wygrać, a jest o co walczyć.

Robo-nagrody

To nie tak, że tylko Wy w trakcie organizowanych wydarzeń powinniście zadbać o atrakcje… my także mamy dla Was coś specjalnego. Nagrody!

Jak je zdobyć? Zorganizuj imprezę, zarejestruj ją i do 26 maja br. wyślij nam krótkie sprawozdanie. Co będziemy oceniać?

  • pomysłowość – czyli kreatywność Waszej inicjatywy. Uruchomcie wyobraźnię, zaszalejcie!
  • „cyfrowość” Waszej imprezy – czyli to co dla nas najważniejsze. Do zagospodarowania są cztery obszary: programowanie dla dzieci, e-usługi administracji, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia – czyli szeroko pojęte kompetencje cyfrowe. Im więcej tematów podejmiecie w trakcie inicjatywy, tym większa szansa na nagrodę
  • różnorodność grupy – im więcej osób zaangażujecie, zaprosicie, tym lepiej
  • materiały promocyjne – róbcie zdjęcia, nagrywajcie filmy, promujcie inicjatywę w lokalnych mediach i inspirujcie innych – im więcej osób usłyszy o Waszej inicjatywie, tym więcej osób może złapać cyfrowego bakcyla lub dowiedzieć się czegoś nowego o cyfrowym świecie
Zastrzegamy sobie prawo przyznania dodatkowych punktów organizatorom, których wydarzenia nie będą tylko krótką, jednorazową imprezą, a pozostawią po sobie trwałe efekty, zmotywują do kolejnych inicjatyw, czy ich skala będzie wyjątkowo duża.

A oto co można wygrać:

I miejsce:

10 nagród, gdzie każda z dziesięciu nagród to:

  • 1 bon na warsztaty z programowania dla grupy dzieci z klas 1-6 szkoły podstawowej
  • 1 robot edukacyjny
  • dodatkowo dla najlepszych 3 laureatów: 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów, 1 gra Cody Roby oraz 1 głośnik bezprzewodowy
II miejsce:

7 nagród, gdzie każda z siedmiu nagród to:

  • 1 robot edukacyjny
  • 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów oraz
  • 1 gra Cody Roby
III miejsce:

8 nagród, gdzie każda z ośmiu nagród obejmuje 1 robot edukacyjny.

Do dzieła!

Najpóźniej do 10 czerwca 2019 r. wyłonimy organizatorów najciekawszych inicjatyw, którzy zdobędą nagrody.

Warto się postarać! J

Nagrody ufundowali nasi partnerzy: Centralny Ośrodek Informatyki i Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy oraz sponsorzy: ALSTOR Sp.j. (Sphero), EduSense Sp. z o.o., portal edukacyjny Multimedia w szkole (firma ViDiS SA), LOFI Sp. z o.o., MASF DISTRIBUTION Anna Steć (Alilo), Wonder Polska Sp. z o.o. Sp. K.

Warsztaty programowania są ufundowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.

WAŻNE DATY:

  • 11-19 maja 2019 r. – to w tym czasie powinno odbyć się Wasze wydarzenie. Im wcześniej je zarejestrujecie, tym lepiej!
  • 19 maja 2019 r. – najpóźniej do tego dnia zarejestrujcie swój pomysł na http://koduj.gov.pl/zglos-inicjatywe/
  • 26 maja 2019 r. – do tego dnia czekamy na sprawozdania z wydarzeń. Będziemy je analizować i na ich podstawie wyłonimy zwycięzców.
  • 10 czerwca 2019 r. – do tego dnia wyłonimy zwycięzców.
WAŻNE MIEJSCA:

  • koduj.gov.pl – to na tej stronie znajdziecie formularz zgłoszeniowy, a także Regulamin konkursu i materiały promocyjne: plakat i instrukcję jak zrobić majówkę!
  • śledźcie też stronę gov.pl/cyfryzacja, na której znajdziecie aktualne informacje o naszym konkursie
  • zaglądajcie na media społecznościowe Ministerstwa Cyfryzacji i NASK
  • jeśli macie jakiekolwiek pytania, piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
INNE, TEŻ WAŻNE:

Jedna inicjatywa może obejmować kilka różnorodnych wydarzeń, z których każde może dotyczyć jednego lub wszystkich czterech obszarów:

  • Obszar 1 – Programowanie dla dzieci
Programowanie to kompetencja przyszłości, ale przede wszystkim to po prostu frajda. Na stronie koduj.gov.pl znajdziesz gotowe scenariusze zajęć. Dzięki nim zorganizujesz warsztaty dla dzieci w dowolnym miejscu i czasie, bez konieczności kupowania drogiego sprzętu.

  • Obszar 2 – E-usługi publiczne
Potrzebujesz nowego dowodu? Chcesz sprawdzić punkty karne? Wyjeżdżasz za granicę i potrzebujesz karty ubezpieczenia zdrowotnego? Masz za mało czasu, żeby złożyć PIT w urzędzie skarbowym? Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdziesz wiele e-usług, które po prostu ułatwiają życie. Ile z nich znasz? Ile z nich znają Twoi dziadkowie i sąsiedzi? Wiesz już, że e-administracja to oszczędność czasu i wygoda – możliwość załatwienia spraw w dogodnym dla siebie czasie i miejscu? Przekonaj o tym innych!

  • Obszar 3 – Bezpieczeństwo w sieci
Nie chcemy straszyć. Chcemy uświadamiać. Internet to świat możliwości, ale nie brakuje tam też zagrożeń. Chcemy uczyć, przestrzegać, doradzać, edukować. Pomóż nam to robić.

  • Obszar 4 – Jakość życia – kompetencje cyfrowe

Pokaż dziadkom jak wysłać e-maila lub zrobić zakupy w Internecie, żeby nie musieli dźwigać toreb ze sklepu. Pomóż bliskim, sąsiadom albo i tym, których prawie nie znasz w ogarnianiu Internetów. Pokaż innym jak to działa. Może wspólnie kupicie bilety do kina, do którego później razem pójdziecie…?

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

***

Konkurs organizowany jest w ramach realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”. Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

jpgZałącznik_4_Cyfrowa_majówka__instrukcja.jpg5.58 MB

jpgZałącznik_2_Cyfrowa_majówka__plakat_informacyjny.jpg3.45 MB

jpgZałącznik_3_Cyfrowa_majówka__plakat_dla_organizatorów_wydarzeń.jpg1.67 MB